środa, 21 grudnia 2016

Wyniki konkursu - Morskie święta

Wieczorkiem ukradkiem dodaję wyniki konkursu! To już przedostatni konkurs w tym roku. Został jeszcze jeden, do którego zachęcam by brać udział :). Obejrzmy nadesłane opisy morskich potraw:

Winineczka:

Opiszę pierogi z makrelą oraz jak je przyrządziłam.
Na początku zrobiłam ciasto. Musiało być cienkie ,więc długo wałkowałam. Potem robiłam okrągły kształt i dałam farsz. Po zlepieniu już wiedziałam ,że będą pyszne! Farsz postanowiłam zrobić z makreli. Dodałam do niej trochę soli i pieprzu. Dałam także parę innych swoich tajemniczych,morskich przypraw. Następnie całe moje dzieło wrzuciłam do wody. Po ugotowaniu ,nie mogłam się oprzeć aby nie spróbować! Gdy skosztowałam ,byłam w siódmym niebie. Nie chciałam jednak wszystkich zjeść więc pięknie ułożyłam je na talerzyku ,i postanowiłam ozdobić je wodorostami. Ten smak, zapach mnie po prostu uwodził. 
Wyglądały one pięknie, a smakowały jeszcze lepiej ,niż karp czy sałatka z marchewką i łososiem! 
Myślę ,że wszystkim domownikom będą smakować i będą prosić o dokładkę. 

Yulunia:

Morskie Pierogi!
A co tak pachnie? Mniam! Przecież to Morskie Pierogi! Nie mogę doczekać się, aż będę mogła spróbować ich na wigilijnym stole! Pierogi te są wyjątkowe ze względu na swój skład. Zawiera on świeże wodorosty i małże, które zachwycą każdego! Ciasto ma lekko błękitny odcień, który przykuwa uwagę innych. Przygotowuje je się trochę inaczej niż tradycyjne pierogi. Najpierw trzeba zrobić ciasto do którego wsypuje się dodatkową szczyptę soli morskiej oraz zmielony malutki kawałek karpia. Następnie trzeba przygotować pyszny, morski farsz. Świerze wodorosty należy zmielić. Potem trzeba zmielić również małże i dosypać do wodorostów. Na końcu dodaje się sól morską i miesza się. Aby przygotować pierogi potrzeba jeszcze krewetek, które dodadzą smaku. Z ciasta zrobić średnie kółka a na ich środek dać jedną krewetkę. Następnie przykryć ją cienką warstwą farszu i zamknąć jak tradycyjnego pieroga. Podawać na talerzu najlepiej z wodą morską. Smak ich jest wtedy bardziej intensywny i bardziej morski, dlatego jest to ulubione danie każdego członka mojej rodziny! 

Wikio00:

Ryba bez ości smażona na ciepłym bąbelku,
zamoczona w wodzie sojowej oraz 
z glonową panierką,
posypana posypką z meduzy C:

Mspweramsp:

Świeżutki karp, z karnymi śledzikami otoczony wodorostami. Do tego dania będzie nam potrzebne/y: Świeży karp, śledzie, a jako wodorosty mozecie użyc koncówki poru. Jak to będzie wyglądało? Polecam piękny błękitny tależ, lub pod przezroczysty talerz dać niebieski obrus lub niebieską serwetkę, wtedy na talerz połózcie na środku karpia, na około niego, płynące śledzie, a przy brzegach talerza ozdobne wodorosty :) Myślę że to idealna potrawa na wigilijny stół, a może i nawet na stół morskiej krainy.

A szczęśliwcem tym razem jest... Yulunia! Bardzo spodobała mi się Twoja potrawa z barwnym opisem :). Pięć muszelek trafia do Ciebie. 
Zapraszam jeszcze raz do ostatniego konkursu, prace wciąż można wysyłać do 25 grudnia włącznie!

1 komentarz: